Dobrý den, ráda bych znala správný postup v případě, že dochází […]

Dobrý den, ráda bych znala správný postup v případě, že dochází ke změně provozovatele stávající lékárny. Činnost lékárny má zůstat zachovaná, z pohledu pacientů se "nic nezmění", ale co s veškerou dokumentací, která souvisí s činností lékárny? Mne jako odborného zástupce zajímá zejména to, jak naložit s evidencí omamných látek, zda uzavřít a archivovat v lékárně, nebo předat původnímu provozovateli, a jak potom bude vypadat roční hlášení o výdeji OL? A jak s ostatními materiály, např. recepty na léčivé přípravky hrazené pacienty, reklamační protokoly a ostatní...

Dobrý den,
v
případě,&nbsp kdy dojde ke změně provozovatele,&nbsp je plně v kompetenci nového statutárního představitele,&nbsp jaký zvolí postup, ale tento musí být v souladu se všemi platnými právními předpisy. Znamená to tedy , že převzal odpovědnost za provozování nestátního zdravotnického zařízení se všemi závazky a pohledávkami, smlouvami se zdravotními pojišťovnami, dále pracovními smlouvami, nájemní smlouvou, inventarizací skladových zásob a evidence&nbsp hotovostí, veškeré účetní doklady včetně pokladních knih&nbsp a zjednodušeně řečeno za všechno, kde dosavadní majitel /jeho&nbsp statutární zástupce / vstoupil v jakýkoliv smluvní vztah. Dokumentace jako taková se nemění, protože zůstává v platnosti. Co se mění je uvedení nového statutárního zástupce v rozhodnutí o změně v registraci , které vydává příslušný krajský úřad, kde je zdravotnické zařízení registrováno.&nbspPoté s touto změnou seznámí odborného zástupce zdravotnického zařízení. Je plně v kompetenci nového statutárního představitele,&nbsp jestli ponechá ve funkci dosavadního odborného zástupce či bude prosazovat nového odborného zástupce či případně bude chtít činnost lékárny ukončit. Vždy záleží na jednání obou dotčených účastníků.&nbsp S evidencí omamných a psychotropních látek se nic nedělá, pokud lékárna pokračuje v provozu&nbsp a povinností nového statutárního zástupce je ke dni odevzdávání ročního hlášení / do konce února daného roku za předchozí kalendářní rok / podepsat toto hlášení. Pokud by lékárna ukončila svoji činnost, pak musí odborný zástupce ke dni ukončení činnosti předat ukončenou knihu evidence omamných a psychotropních látek včetně ročního hlášení za příslušný kalendářní rok / nemusí být celý rok /&nbsp s podpisem odborného zástupce. Předchází se tak zbytečným nedorozuměním a nesrovnalostem.&nbsp
Mgr. Marek Hampel

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?