Lékárníci soutěží ve vstřícnosti
22. 4. 2010
22.4.2010 Metro str. 04 Domov
Už se vám někdy stalo, že byste se v lékárně srazili s nerudným lékárníkem, který se tváří, jako byste ho obtěžovali? Pravděpodobně ne. Možná za vstřícné chování může i Mistrovství v lékárenské komunikaci, jehož druhý ročník se včera konal v Praze. Důvodem, proč tento projekt vůbec vznikl, je údajná neschopnost komunikace lékárníků s pacienty. „Nejenom odbornost, ale i způsob, jakým je lék pacientovi podán, rozhoduje o kvalitě léčby. A mistrovství může úroveň komunikace značně zvednout,“ uvedla Vilma Vránová z Farmaceutické fakulty v Brně, členka poroty soutěže. Že ale úroveň již dnes nemůže být špatná, dokládá Michala Frolichová z pražské lékárny: „Určitě souhlasím s tvrzením, že lékárník musí být i dobrý psycholog. Dobré chování je hlavně zárukou úspěchu lékárny. Tam, kde se k zákazníkům chovají špatně, nikdo chodit nebude a mohou do týdne zavřít.“
Na co soutěž?
Studie vzdělávacího projektu PACE 2010 ukázala, že znalosti českých lékárníků jsou dobré, hůř ale umějí jednat s nemocnými, projevují málo empatie.
Média Zaujalo nás 2010-2016 Lékárníci soutěží ve vstřícnosti