Dobrý den, chci se zeptat zda je nutné uchovávat kopie […]

Dobrý den, chci se zeptat zda je nutné uchovávat kopie dodacích listů v lékárně, nebo postačuje, když jsou archivovány v sídle firmy, která dělá účetnictví. Děkuji.

Dobrý den,
ano, kopie dodacích listů si ponecháte v lékárně a to z důvodů možné kontroly SÚKL. Pokud si účetní doklady necháváte zpracovávat externí účetní firmou, pak této předáváte originály účetních dokladů.&nbsp Podle zákona o účetnictví musí účetní jednotka / firma, podnikatel /&nbsp archivovat originály účetních dokladů po dobu 10 let v sídle firmy/ je možné též archivovat v provozovně se zabezpečením /&nbsp a to&nbsp pro případ kontroly ze strany finančního úřadu. Není proto vhodné ponechávat účetní doklady u externí účetní firmy či na místě , které není řádně zabezpečeno.&nbsp Pokud statutární orgán řádně nedoloží potřebné účetní doklady při kontrole finančního úřadu vystavuje se tak možnému finančnímu postihu ze strany kontrolního orgánu.
Mgr. Marek Hampel

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?