Otázka č.: 9263
Dobrý den, chci se zeptat zda je nutné uchovávat kopie dodacích listů v lékárně, nebo postačuje, když jsou archivovány v sídle firmy, která dělá účetnictví. Děkuji.
Dobrý den,
ano, kopie dodacích listů si ponecháte v lékárně a to z důvodů možné kontroly SÚKL. Pokud si účetní doklady necháváte zpracovávat externí účetní firmou, pak této předáváte originály účetních dokladů.  Podle zákona o účetnictví musí účetní jednotka / firma, podnikatel /  archivovat originály účetních dokladů po dobu 10 let v sídle firmy/ je možné též archivovat v provozovně se zabezpečením /  a to  pro případ kontroly ze strany finančního úřadu. Není proto vhodné ponechávat účetní doklady u externí účetní firmy či na místě , které není řádně zabezpečeno.  Pokud statutární orgán řádně nedoloží potřebné účetní doklady při kontrole finančního úřadu vystavuje se tak možnému finančnímu postihu ze strany kontrolního orgánu.
Mgr. Marek Hampel
Související články
Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp
Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.
Náplně práce
Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?
Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu
Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?