Otázka č.: 9273
Dobrý den, ráda bych znala správný postup v případě, že dochází ke změně provozovatele stávající lékárny. Činnost lékárny má zůstat zachovaná, z pohledu pacientů se "nic nezmění", ale co s veškerou dokumentací, která souvisí s činností lékárny? Mne jako odborného zástupce zajímá zejména to, jak naložit s evidencí omamných látek, zda uzavřít a archivovat v lékárně, nebo předat původnímu provozovateli, a jak potom bude vypadat roční hlášení o výdeji OL? A jak s ostatními materiály, např. recepty na léčivé přípravky hrazené pacienty, reklamační protokoly a ostatní...
Dobrý den,
v případě,  kdy dojde ke změně provozovatele,  je plně v kompetenci nového statutárního představitele,  jaký zvolí postup, ale tento musí být v souladu se všemi platnými právními předpisy. Znamená to tedy , že převzal odpovědnost za provozování nestátního zdravotnického zařízení se všemi závazky a pohledávkami, smlouvami se zdravotními pojišťovnami, dále pracovními smlouvami, nájemní smlouvou, inventarizací skladových zásob a evidence  hotovostí, veškeré účetní doklady včetně pokladních knih  a zjednodušeně řečeno za všechno, kde dosavadní majitel /jeho  statutární zástupce / vstoupil v jakýkoliv smluvní vztah. Dokumentace jako taková se nemění, protože zůstává v platnosti. Co se mění je uvedení nového statutárního zástupce v rozhodnutí o změně v registraci , které vydává příslušný krajský úřad, kde je zdravotnické zařízení registrováno. Poté s touto změnou seznámí odborného zástupce zdravotnického zařízení. Je plně v kompetenci nového statutárního představitele,  jestli ponechá ve funkci dosavadního odborného zástupce či bude prosazovat nového odborného zástupce či případně bude chtít činnost lékárny ukončit. Vždy záleží na jednání obou dotčených účastníků.  S evidencí omamných a psychotropních látek se nic nedělá, pokud lékárna pokračuje v provozu  a povinností nového statutárního zástupce je ke dni odevzdávání ročního hlášení / do konce února daného roku za předchozí kalendářní rok / podepsat toto hlášení. Pokud by lékárna ukončila svoji činnost, pak musí odborný zástupce ke dni ukončení činnosti předat ukončenou knihu evidence omamných a psychotropních látek včetně ročního hlášení za příslušný kalendářní rok / nemusí být celý rok /  s podpisem odborného zástupce. Předchází se tak zbytečným nedorozuměním a nesrovnalostem. 
Mgr. Marek Hampel
Související články
Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp
Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.
Náplně práce
Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?
Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu
Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?