Desatero pro klienty lékáren
Na co všechno máte jako klient lékárny právo? Odpověď naleznete v desateru České lékárnické komory.
Na co máte v lékárnách právo?
- Na slušné, ohleduplné a příjemné chování personálu, na respektování vašeho handicapu.
- Na přiměřené soukromí. Nikdo vás nemůže nutit mluvit o citlivých otázkách za blízké přítomnosti dalších osob.
- Znát jméno zdravotníka, který se vám věnuje. Každý lékárník i farmaceutická asistentka musí být označen jmenovkou s pracovním zařazením.
- Na vydání či objednání léku dle lékařského předpisu nebo vašeho přání, pokud je to možné.
- Na návrh dalšího postupu (náhradní lék, odeslání zpět k lékaři apod.) v případě nedostupnosti vámi či lékařem požadovaného léku (např. v případě ukončení výroby, registrace, výpadku apod.).
- Na ověření a doplnění neúplného receptu, je-li to možné (ověření předepsaného medikamentu podle záznamů lékárny, vašeho nálezu či konzultací s lékařem), aby jste nemuseli absolvovat další cestu do ordinace a lékárny.
- Na automatické poskytnutí základní informace o léku, který kupujete či vyzvedáváte na recept.
- Na srozumitelnou a přiměřenou odpověď v případě dotazu na účinek, složení, užívání, nežádoucí účinky či vzájemné ovlivňování se léků.
- Na zhotovení nebo zajištění individuálně připravovaného léku (dle předpisu lékaře), případně informaci která lékárna toto léčivo připraví.
- Pokud se k vám v lékárně nechovají podle těchto pravidel, vyberte si jinou, což je vaše právo. V žádném případě nejste nuceni respektovat nasměrování do určité lékárny.
Česká lékárnická komora
Související články
Lékárnické kapky – newsletter. Nesprávné užívání antibiotik ohrožuje každého z nás. Na rizika antibiotické rezistence upozorňují i farmaceuti
Tento newsletter je věnován antibiotikům a jejich správnému užívání.
Lékárnické kapky – newsletter. Podzim je náročné období, pomůžeme vám jej zvládnout
Máme za sebou září, které je pro hodně z nás velmi náročné.
Lékárnické kapky – newsletter. Nástup Alzheimerovy choroby je tichý a plíživý
Ačkoliv občasné zapomínání je normální, někdy může přejít ve vážný problém. Se zodpovězením otázky, zda by měl pacient výpadky paměti začít řešit s lékařem, pomáhají i lékárníci.