Ukončení projektu a závěrečná konference

Ukončení projektu a závěrečná konference

Na poslední vzdělávací seminář s tématy věnovanými psychologickému porozumění osobnosti navázala závěrečná konference projektu Rozvoj manažerských kompetencí pracovníků lékáren, financovaného z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím OP LZZ a státního rozpočtu ČR. Jejím slavnostním završením bylo předání certifikátů za úspěšné absolvování projektu, které účastníci převzali z rukou prezidenta České lékárnické komory PharmDr. Lubomíra Chudoby.
V úvodu konference, která se konala 10. února v prostorách Fakulty regionálního rozvoje a mezinárodních studií v Brně, vystoupil projektový manažer Ing. Pavel Svobodník, MBA. Ve své prezentaci se zaměřil na ukončený projekt z hlediska jeho průběhu a realizace. Předseda představenstva soukromé školy BIBS (Brno International Business School®) doc. Ing. Miroslav Keřkovský, MBA, promluvil o celkové filozofii této instituce a představil jednotlivé studijní směry a obory. Shrnutím možných praktických výstupů na základě získaných vědomostí se zabývala lektorka vzdělávacího semináře PhDr. Alena Sehnalová.

K projektu Rozvoj manažerských kompetencí pracovníků lékáren jsme pro ČČL získali následující vyjádření projektového manažera a trojice absolventů.

- Ing. Pavel Svobodník, MBA: „Zásadním cílem projektu byla realizace vzdělávacího programu orientovaného na systematické a dlouhodobé posílení kompetencí pracovníků lékáren České republiky se zaměřením na strategické řízení. Obsahovou náplň hlavních okruhů k dosažení tohoto cíle vystihují jejich názvy - Strategické řízení, Osobní efektivita pracovníků lékáren, Základy řízení změn a rizik, Marketink – naplňování potřeb zákazníků, Personální management, Finanční management, Interní instruktoři I. a II. Je pravda, že realizace projektu se kvůli administrativním potížím o půl roku protáhla, ale ani tento problém neovlivnil výsledek. Během osmadvaceti výukových dnů bylo probráno osm hlavních a čtrnáct doprovodných témat. Podle mého názoru je možné prohlásit projekt za úspěšný, protože byly splněny veškeré monitorovací indikátory, a navíc poskytl i další okruhy nad rámec plánu. Úspěšnost realizace podtrhlo vysoké procento účasti. Důležité je, že i když projekt probíhal v podstatě čtrnáct měsíců, byla motivace účastníků přijet každý měsíc do Brna vysoká, a to je zároveň nejlepší reklama tohoto typu vzdělávání. Myšlenku dalšího vzdělávání lékárníků v oblasti managementu ostatně ve svém dnešním vystoupení podpořil i prezident České lékárnické komory doktor Chudoba.“

- Mgr. Michaela Bažantová: „Za dva a půl roku, které trval náš manažerský kurz, se toho hodně událo v ČR i ve světě; vše se mi vybavuje v podobě billboardů a rozhlasových zpráv, které mě téměř po 14 víkendů provázely na 300 kilometrů dlouhé cestě do Brna a zpět. Přestože kurz provázely organizační potíže, např. v podobě téměř ročního přerušení, hodnotím jej jako velmi přínosný. Nejzajímavější pro mne byl modul o osobní efektivitě, díky kterému se nejeden z účastníků naučil to nejdůležitější - řídit sebe sama. Ale abych nebyla nespravedlivá, přínosem byly téměř všechny moduly a umožnily »studentům« vytvořit si mozaiku vědomostí, které využijí v každodenní praxi. Ráda bych ale vyzdvihla i dalším pozitivum. Na seminářích se setkávali lidé, kterým není lhostejná budoucnost jejich vlastní, jejich lékáren, ani budoucnost lékárenství. A právě při těchto setkáních se ochotně podělili o své poznatky a společně přemýšleli o současném i budoucím vývoji lékáren v ČR. Co mi tedy tento cyklus vzdělávání přinesl? Změnu v pohledu na svět i na lékárničinu. Spoustu materiálu k přemýšlení, obrazně i doslova - za celý kurz jsme dostali asi 30 knih o managementu, psychologii, marketingu ad. A také nové a pevnější vztahy s kolegy, které jsem do té doby neznala nebo znala velmi málo. Za posledního dva a půl roku se svět v mnohém změnil a s ním i necelá čtyřicítka lékárníků, která se pravidelně scházela v Brně.“

- Mgr. Pavel Kalman: „Projekt Rozvoj manažerských kompetencí pracovníků lékáren, zaměřený na problematiku strategického řízení, považuji za dobrý nápad. Jednotlivá témata byla zajímavá a myslím si, že i přínosná pro naši praxi. Domnívám se ale, že některé okruhy si zasluhovaly probrat víc do hloubky, zatímco jiné byly zase až příliš obsáhlé. Celkově však vzhledem k tomu, že se jednalo o pilotní projekt, který není nikdy bez chyb, mohu konstatovat, že »dobrá věc se podařila«. Pokud bude připraven další takový projekt, doporučuji se zúčastnit.“  

- Mgr. Aleš Krebs, Ph.D.: „Hodnocení projektu ze strany účastníka bude vždy subjektivně zabarveno, protože co se jednomu líbí a hodí, to by někdo jiný s klidným srdcem vynechal. Všem společná však byla možnost výběru vlastního přístupu k jednotlivým tématům. Učebnicovým příkladem je modul věnovaný marketingu, v němž nám byly představeny různé možnosti od eticky zcela čistých až po velmi agresivní praktiky na samé hraně. To považuji za velmi dobré, neboť je obecně vhodné některé postupy znát a být na ně připraven. To se samozřejmě týká i některých částí psychologie, zejména v oblasti manipulativních technik, které může někdo použít i vůči nám. Přínosem pro mnoho účastníků byl bezpochyby modul věnovaný osobní efektivitě. Ačkoli to může znít jako fráze, každý má rezervy. Ty však zpravidla nespočívají v ještě vyšším nasazení v pracovním procesu na hraně sebedestrukce, ale v celkové organizaci času, jak pracovního, tak osobního a rodinného. Co mi tedy právě ukončený cyklus vzdělávání přinesl? Především mnoho důvodů k přemýšlení. Zcela jiný pohled na mnoho věcí souvisejících s provozem lékárny a díky různým testům a cíleným hrám také mnohem lepší poznání vlastní osobnosti. Jsem rád, že se sešlo tolik kolegyň a kolegů, kteří si o víkendech dokázali najít čas na tento typ vzdělávání a zároveň si s ostatními vyměňovat své zkušenosti, ať už přímo, nebo prostřednictvím různých modelových situací v průběhu výuky. Za sebe tedy považuji tento projekt za prospěšný a všem kolegům z menších lékáren, pro které byl určen, bych jeho absolvování jedině doporučil.“

Připravil: Vladimír VRBOVSKÝ


 
 

Sdílet článek:

Související články

  • Zvláštní volební shromáždění OSL Chomutov a Most – Aktualizace

    Zvláštní volební shromáždění OSL Chomutov a Most – Aktualizace

    23. 9. – 20. 10. 2024, VÝSLEDKY VOLEB

  • Foto PharmDr. Veronika Orendášová

    Foto PharmDr. Veronika Orendášová

  • Foto PharmDr. Martin Kopecký, Ph.D.

    Foto PharmDr. Martin Kopecký, Ph.D.