Neproplacený recept
Dobrý den, prosím o pomoc při řešení problému: 7. 5. jsme na E-Rp vystavený 2. 5. vydali pacientovi léky. Pojišťovna nám Rp vrátila neproplacený s odůvodněním , že 7. 5. byl již pacient po smrti, tudíž pojištění zaniklo. Prosím o radu, jak řešit tento problém, když při vyzvednutí léků na Rp např. rodinným příslušníkem, nevíme, že pacient již nežije.
Dobrý den, z dotazu není jisté, zda k vystavení receptu došlo v době, kdy pacient ještě žil – tedy případná odpovědnost lékaře. Nicméně z pohledu lékárny je toto neřešitelné, neboť pojišťovna je bohužel v právu. Výdej léků (vykázání zdravotní péče) bylo provedeno v době, kdy zesnulý již nebyl pojištěncem pojišťovny. Dnem úmrtí pojištění zaniká. Jediná možnost je vymáhat částku za léky po člověku, který léky vyzvedával. Pohledávka by se také mohla přihlásit do dědického řízení po zemřelém pacientovi a následně vymáhat po dědicích.
Dokud nebude registr pojištěnců aktualizován online (a v případě úmrtí navíc existují lhůty v řádu dnů pro nahlášení této situace na pojišťovnu), tak nelze takovéto situaci předejít.
PharmDr. Martin Kopecký, Ph.D.
Mgr. Jiří Kotlář
Mgr. MUDr. Jaroslav Maršík
Související články
Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp
Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.
Náplně práce
Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?
Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu
Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?