Reklamace LP
Dobrý den, prosím o informaci, jak bychom měly postupovat v případě, pokud by pacient chtěl reklamovat léčivo z důvodu nefunkčnosti např. inhalátoru? Děkuji
Vážená paní magistro, vícekrát jsme v praxi podobný případ řešili, a to nejen s inhalátorem.
O reklamaci rozhoduje lékárna. Pokud zjistíte, že inhalátor nefunguje, reklamaci uznáte, pacientovi (nejlépe) vyměníte/zajistíte nové balení. Nefunkční balení reklamujete u dodavatele. Rozhodování o vyřízení reklamace je primárně na Vás, nikoliv na vyjádření dodavatele/výrobce, i když si můžete odborné posouzení vyžádat. Reklamaci musíte vyřídit (vyhovět nebo zamítnout) do 30 dnů. Pak má pacient právo na vrácení částky, kterou zaplatil za reklamovaný lék.
Pokud jste přesvědčeni o neoprávněnosti reklamace, reklamaci zamítnete. O zamítnutí reklamace je třeba učinit zápis, obecně je vhodné o reklamaci sepsat v každém případě zápis. Při reklamaci platí stejná pravidla jako u reklamace jiného výrobku.
Mgr. Jiří Kotlář
Mgr. MUDr. Jaroslav Maršík
Související články
Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp
Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.
Náplně práce
Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?
Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu
Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?