Uchovávání dokumentace

Uchovávání dokumentace

Dobrý den. Rád bych se zeptal, kdo má povinnost uchovávat dokumentaci (např. Rp na nehrazené léky, finanční doklady) po prodeji lékárny, bývalý majitel nebo nový majitel? A může SÚKL vyžadovat od nového majitele při kontrole tyto doklady za období před koupí lékárny?




Prodej lékárny lze realizovat několika způsoby, proto zaleží na tom, v jakém vztahu jsou nový a původní majitel lékárny.
Jestliže je nový majitel zároveň i novým poskytovatelem zdravotní péče – nové s.r.o. nová fyzická osoba – tak musí mít původní i nový poskytovatel svoji dokumentaci. Nový poskytovatel nezodpovídá za to, co se dělo v lékárně před počátkem poskytování zdravotní péče tímto novým poskytovatelem. Problém může nastat v evidenci zásob, které byly v lékárně za původního majitele a koupí přešly na nového. Nový poskytovatel by měl mít doklady o koupi zboží od původního poskytovatele, ale nebude mít dodací listy od původního distributora. Ty by měl mít původní poskytovatel. V tomto případě může SÚKL vyžadovat po novém poskytovateli doklady pouze od počátku poskytovaní zdravotní péče novým poskytovatelem. Starší doklady by měl vyžadovat po původním majiteli. V evidenci lékárny je mnoho dokladů, které po domluvě mezi majiteli mohou být původním majitelem poskytnuty novému např. údaje o kalibraci teploměrů, vah, sterilizátoru apod. Pokud by se nedohodli, musel by si i takovéto dokumenty zajistit nový majitel znovu.
Druhou možností změny majitele lékárny je např. koupě podílu firmy, koupě celé firmy, převzetí firmy. Tímto způsobem nedochází ke změna poskytovatele zdravotní péče, proto musí být celá dokumentace včetně minulosti v lékárně. V tomto případě může SÚKL vyžadovat původní doklady i po novém majiteli.
 
PharmDr. Martin Kopecký
 

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?