Jaké požadavky musí splnovat šatna pro 5 zaměstnanců v lékárně.




 
Požadavky jsou uvedeny v Nařízení vlády č. 361/2007 Sb.
 
   Šatna  musí být zřízena pro zaměstnance, který musí nosit pracovní
   oděv  a  nemůže se z hygienických, epidemiologických nebo jiných důvodů
   převlékat  v  jiném prostoru; šatny musí být odděleny podle pohlaví. Na
   pracovištích do 5 zaměstnanců lze používání šaten muži a ženami oddělit
   časově.  Na pracovištích, kde zaměstnanci nemusí používat pracovní oděv
   nebo  obuv,  musí  být  vyčleněn prostor pro ukládání civilního oděvu a
   obuvi.
 
   Šatna se umísťuje v prostoru snadno přístupném a stavebně odděleném
   od  pracoviště  a umývárny. Šatna, v níž se ukládá pracovní oděv, který
   může  být  znečištěn  prachem, olovem, azbestem a látkami uvedenými v §
   16,  a pracovní oděv určený pro práci s biologickým činitelem skupin 2,
   3  nebo  4, musí mít omývatelné stěny nejméně do 1,80 m. Šatna musí být
   vybavena  uzamykatelnými  skříňkami  tak,  aby bylo každému zaměstnanci
   umožněno bezpečné ukládání civilního oděvu, a lavicí nebo jiným sedacím
   nábytkem.  Jestliže to povaha znečištění pracovního oděvu vyžaduje nebo
   jde-li  o činnost epidemiologicky závažnou, musí být zajištěno oddělené
   ukládání  pracovního  a  civilního oděvu. Pro zaměstnance, který si při
   práci  silně  znečistí  obuv,  se umísťuje před vstupem do šatny vhodné
   zařízení  k  jejímu  očištění  a  umytí.  Podlaha šatny musí být snadno
   omyvatelná.  Požadavky  na způsob ukládání pracovního oděvu zaměstnance
   při práci jsou upraveny v příloze č. 10 k tomuto nařízení, tabulce č. 2
   a odpovídají nejpočetněji zastoupené směně.


PharmDr. Martin Kopecký

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?