Mám povinnost vždy obsloužit pacienta?

Mám povinnost vždy obsloužit pacienta?

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jesli mám vždy povinnost pacienta obsloužit, ikdyž je opakovaně agresivní? Mám možnost ho požádat, aby chodil do jiné lékárny, popř. aby alespoň nechodil ke mně? Jsou někde v legislativě ošetřeny i práva expedujícího, ne jen pacientů? Předem děkuji za odpověď Jana Vondráčková
Na Vaši otázku neexistuje univerzální odpověď. Agresivního nebo jinak hrubého pacienta můžete odmítnout. Těžko jej ale budete odmítat trvale, pokud se napříště bude chovat slušně. Obecně byste se neměla dopustit diskriminačního jednání. Poskytnutí služby pacientovi tedy nemůžete odmítnout jen určité skupině pacientů, i kdybyste si je rozdělila na slušné a méně slušné. Odmítnutí může být na místě jen u skutečně hrubého pacienta.
 
Mgr. MUDr. Jaroslav Maršík

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?