Potřebujeme poradit ohledně konání inventury v lékárně. Paní účetní vyžaduje inventuru poslední pracovní den v roce, čemuž se samozřejmě bráníme, jelikož za celé roky jsme v jiných lékárnách inventuru prováděly od listopadu po únor násl. roku. V letošním roce jsme inventuru provedly v červenci po mém nástupu za kolegyni, která odcházela na mateřskou dovolenou, a kolegyně, která je jako odborný zástupce ,odcházela s tím, že letos již inventuru dělat nebudeme. Proto se ptáme: -musíme inventuru v letošním roce provést ještě jednou -vyžadují předpisy a nařízení pro provedení inventury termín k 31,12, nebo kdykoliv 1xročně?
Inventarizace může být průběžná nebo periodická. Průběžnou můžete provádět kdykoliv, a to pouze u zásob. Vaše účetní požaduje inventarizaci periodickou. S tím 31. 12. má a nemá pravdu. Musí být provedena ke dni, v němž se sestavuje účetní závěrka, tj. k 31. 12. Nicméně od inventarizace je třeba odlišit fyzickou inventuru hmotného majetku, kterou lze provést v průběhu posledních 4 měsíců před koncem účetního období nebo 1 měsíc po jeho skončení. Vždy je pak nutné prokázat stav k rozvahovému dni (31. 12.) přírůstky a úbytky. S tím je samozřejmě práce, a proto účetní tlačí na to, aby byla inventura provedena pokud možno 31. 12. Není to ale nutné. Je samozřejmě vhodné inventuru provést co nejblíže k tomuto datu, ale to období 5 měsíců platí. Pokud jste provedli fyzickou inventuru v červenci, nelze ji ke konci roku již využít a nové inventuře se nevyhnete.

 

Mgr. MUDr. Jaroslav Maršík

právní poradce ČLnK

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?