Pacient zakoupil preparát frontline v lékárně .Pak přišel raklamovat přípravek,ze je neučinný a požadoval vrácení peněz.Jak mám postupovat mgr vašátková

 

Pacient na vrácení peněz nemá nárok. Výrobce v návodu na použití přípravku upozorňuje :"Přesné dávkování je nezbytné k zajištění optimálního efektu a délky účinnosti".Není v možnostech prodávajícího zjistit jakým způsobem bylo s výrobkem nakládáno a zda jeho použití bylo v souladu s doporučeným postupem výrobce. Tento může zásadním způsobem ovlivnit účinnost přípravku.Obecně lze konstatovat dle vyjádření dr.Maršíka, že účinek takového preparátu je v zásadě objektivně nezměřitelný. Jako takový jej nelze označit za vadu zboží, která by mohla být důvodem k uplatnění odpovědnosti za vady podle občanského zákoníku. Pacient má možnost domáhat se svého práva u soudu, kde musí mimo jiné prokázat i to, že zboží je vadné. Prokazovat ne(účinnost) preparátu bude pro pacienta značně obtížné, ne-li nemožné.

Pharm.Dr.Marcela Škrabalová

 

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?