Jak je možné, že Coxtral tbl max. cenu nemá a Aulin tbl ano? Jak je možné, že chodí po dvou dnech další a další verze číselníku s opravenými max. cenami? (Např. Letizen ji 2.6. neměl a teď je ta původní 88,2) Všechny další opravné verze mají samozřejmě platnost od 1.6....Děkuji za odpověď.

 

Dobrý den,
Maximální cenu léčivého přípravku stanovuje SÚKL dle §39a odstavec 1/ zákona č.48/1997 SB O veřejném zdravotním pojištění a to ve správním řízení, kde jsou jasně stanovené lhůty od podání žádosti až po zveřejnění a případné odvolání a soudní přezkum daného řízení. Z logiky věci vyplývá, že výrobci, původci zboží se spolu  nedomluví a všichni nepodají svou žádost ve stejný den na SÚKL , tak proto  lhůty jsou vždy individuální ke každému novému podání žádosti na SÚKL o stanovení maximální ceny a úhrady. Aby se předešlo situacím, že budeme aktualizovat Seznam léčivých přípravků, hrazených z prostředků veřejného zdravotního pojištění každý den, bylo dohodnuto, že SÚKL vydá tzv. Seznam jednou měsíčně. Skutečnost , že vydáváme v lékárnách léčivé přípravky a nevíme, zda a za kolik je daný přípravek hrazen z prostředků vzp je rozporuplná a právně nejasná. Pokud by došlo ze strany zdravotní pojišťovny k neproplacení léčivého přípravku v odpovídající úhradě a lékárně by byla proplacena částka nižší, než je fakturována,  je jediným možným způsobem podání žaloby ze strany provozovatele lékárny na příslušnou zdravotní pojišťovnu a je  jen v plné kompetenci nezávislého soudu rozhodnout,  kolik mělo být zaplaceno při výdeji za konkrétní  léčivý přípravek a kolik měl případně doplácet pacient. Jsem přesvědčen, že takovému řešení vzniklé situace nebudeme muset sáhnout a tyto záležitosti já považuji za průvodní jevy nového systému stanovení maximálních cen a úhrad léčivých přípravků i když si plně uvědomuji, že můžeme utrpět v tomto nepřehledném systému ztrátu......... Ministerstvo zdravotnictví, SÚKL a zdravotní pojišťovny a vůbec všichni zúčastnění si tyto důsledky plně uvědomují a podle toho jednají a budou dále jednat.
Ke konkrétnímu dotazu proč některé léčivé přípravky mají maximální cenu a jiné nikoliv či opravenou např. po dvou dnech Vám doporučuji zkontrolovat u jednotlivých přípravků,  zda je máte ve svém SW systému pod správným kódem SÚKL. Cca 1000 přípravků měnilo své kódy a tím pádem vypadly ze Seznamu hrazených přípravků. Jediné informace k ověření zda je přípravek hrazen z prostředků vzp a pod kterým kódem jsou uvedeny v databázích na www.sukl.cz , kde je stahují rovněž naše SW firmy.   

Mgr. Marek Hampel

 

 

 

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?