![Kříž – náhledový obrázek](https://lekarnici.cz/wp-content/uploads/2023/02/placeholder_ver2.jpg)
Dobrý den, při příjmu surovin zadáváme do počítače co, kdy, kolik přišlo a samozřejmě také šarži, atest a expiraci. Je tedy nutné navíc ručně zapisovat příjem surovin do lékárenských karet? Děkuji za odpověď.L.R.
Doplnění odpovědi na otázku 9615. SÚKL dle současné praxe kontroluje, zda byla provedena organoleptická zkouška u příjmu  surovin dodaných s atestem po březnu 2008, kdy vstoupila platnost nová vyhláška č.84/2008. Provedení této zkoušky kontroluje na lékárenských kartách, kde zodpovědný pracovník svou parafou stvrzuje , že organoleptickou zkoušku provedl. Pokud máte možnost ve svém lékárenském výpočetním systému prokazatelně evidovat provedení organoleptické zkoušky konkrétní zodpovědnou osobou, pak nic nebrání vedení evidence příjmu surovin elektronicky. Postup kontrolního orgánu se vždy vztahuje ke konkrétnímu průběhu kontroly u  kontrolovaného subjektu, který musí prokázat kdy, kým a jestli byla provedena organoleptická zkouška při příjmu surovin. 
      Mgr. Marek Hampel
Související články
Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp
Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.
Náplně práce
Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?
Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu
Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?