Dobrý den, Nastala nám situace, kdy jsme pacientovi expedovali jeho […]

Dobrý den, Nastala nám situace, kdy jsme pacientovi expedovali jeho lék a na balení jsme vypsali správné dávkování dle lékařského předpisu.Při ukončení expedičního případu pacient zjistil, že nemá potřebnou hotovost k zaplacení a proto jsme celý expediční případ stornovali (pacient si vzal předpis zpět s tím, že si lék vyzvedne jinde). Po krátké době přišel jiný pacient a měl na předpisu ten samý lék jako pacient viz výše, expedovali jsme mu jej tedy a předešlé dávkování na tomto léku jsme přeškrtli a napsali nové platné podle druhého pacienta. Tento pacient nám později přišel do lékárny tento lék vrátit s tím, že nemá důvěru k léku, protože je dvakrát popsaný (dávkování z předešlého případu bylo škrtnuto) a dožadoval se jiného balení. Pacientovi jsme tedy balení museli vyměnit, protože vysvětlení nepřijal a požadoval i tak výměnu. Chtěla bych se zeptat, jak správně postupovat v takovém případě. Obal léku je již expedujícím lékárníkem popsán, ale lék neopustil zdi lékárny. Mohu tento lék vydat jinému pacientovi (lze pochopit jeho nedůvěru k již popsanému léku) nebo ho musím odepsat na náklady lékárny? Kdo by takto vzniklou škodu zaplatil lékárně? Nebo léky pacientům popisovat až poté, co mi je zaplatí, abych předcházela těmto situacím s jinými pacienty.Předem děkuji za odpověď.


Odpověď:
a) pokud bylo balení sice popsáno, ale neopustilo lékárnu (ať již z důvodu, že pacient&nbspneměl peníze, nebo protože lékárník nachystal a popsal špatný lék a všiml si toho až v okamžiku výdeje), je možné vydat pacientovi dalšímu

b) při výdeji poškozeného balení (například zmačkaná nebo popsaná&nbspkrabička) je vhodné na to pacienta předem upozornit a zeptat&nbspse, jestli mu to nevadí, případně vysvětlit důvod. Jednak je to slušnost, jednak tím předejdete situaci, že vám pacient balení vrátí a máte krabičku popsanou 2x.

c) při výdeji již dříve popsaného balení je třeba důsledně škrtat neplatné dávkování, aby se nestalo, že má pacient na jednom balení dvě různá dávkování, nebo že má několik balení a na každém jiné dávkování

Mgr. Hana Šnajdrová

&nbsp

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?