Dobrý den. Mám dotaz ohledně snižování stavu pracovníků z důvodu snížení zisku zaviněného změnou pravidel. Náleží i v tomto případě zaměstnanci odstupné? Jak je tomu v případě zániku lékárny z téhož důvodu? V jaké výši a s jakou výpovědní lhůtou lze toto provést co nejúsporněji. Děkuji za radu

 

Odstupné zaměstnanci náleží i v těchto případech, a to ve výši trojnásobku průměrného výdělku. Výpovědní lhůta činí dva měsíce. Nejvýhodnější je dát zaměstnanci výpověď včas, aby pracovní poměr skončil ke dni snížení počtu zaměstnanců nebo ke dni zániku lékárny. Jinak bude pracovní poměr trvat i po tomto dni, zaměstnavatel nebude schopen pro překážku na své straně přidělovat zaměstnanci práci, ale bude povinen mu hradit mzdu. Kromě výpovědi je možné pracovní poměr skončit dohodou ke sjednanému dni. Není tak nutné prodlužovat pracovní poměr o výpovědní dobu. S dohodou ovšem musí souhlasit i zaměstnanec.
Mgr. MUDr. Jaroslav Maršík, právní poradce ČLK

 

 

 

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?