Taxace IVLP
1. Ne, není. Kompletní taxaci dostane ten kdo platí (lékárna má podle metodiky povinnost uvést na receptu taxaci IPL). Na druhou stranu není co tajit a než jít do sporu s pacientem nebo než ho nechat myslet, že si lékárna účtuje horentní sumy, je lepší mu informaci o ceně poskytnout.
2. Reklamace je vztah "kupující - prodávající" či raději "pacient - lékárna" a není to o tom, zda reklamaci uzná dodavatel, výrobce. Pokud je tedy oprávněnost reklamace naprosto zřejmá (chybějící tablety v blistru apod.), je jediným správným postupem výměna ihned, neboť není co odborně posuzovat. V ostatních případech platí standardní 1 měsíční lhůta na reklamaci. Ale i v těchto případech je vhodné vzhledem k charakteru přípravku postupovat jinak (řešit podle situace). Varianta, že si pacient koupí lék vázaný na předpis bez receptu, je ta nejhorší a rozhodně není lege artis.
Kotlář, Mátl, Šnajdrová
Související články
Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp
Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.
Náplně práce
Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?
Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu
Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?