Dobrý den, existuje nějaký "předpis" nebo smlouva, která by ochránila má práva v případě, kdy přebírám zavedenou lékárnu jako odborný zástupce a z důvodu, že lékárna nedávno úspěšně absolvovala inventuru, ji znovu nepožaduji? Předem děkuji za rychlou odpověď.


Vzhledem k tomu, že zmiňujete nedávnou inventuru, máte zřejmě na mysli ochranu Vašich práv v souvislosti s uzavřením dohody o odpovědnosti k ochraně hodnot svěřených zaměstnanci k vyúčtování. Zákoník práce stanoví, že inventarizace se provádí mimo jiné i při uzavření dohody. Mělo by být především ve Vašem zájmu inventarizaci provést. Při případném budoucím schodku budete své zanedbání řádné inventarizace jen obtížně prosazovat jako důvod, pro který byste měl být zproštěn své odpovědnosti. Bližší podmínky uzavření dohody o odpovědnosti a inventarizace naleznete v §§ 252 až 254 zákoníku práce.

Mgr. MUDr. Jaroslav Maršík, právní poradce ČLK

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?