![Kříž – náhledový obrázek](https://lekarnici.cz/wp-content/uploads/2023/02/placeholder_ver2.jpg)
Dohoda o rozvázání pracovního poměru musí obsahovat označení zaměstnavatele, zaměstnance, musí být datována a podepsána oběma účastníky, musí být písemná. Musí v ní být uveden sjednaný den v němž pracovní poměr končí. Důvody rozvázání pracovního poměru musí být v dohodě uveden jen, když to požaduje zaměstnanec (u dohody, která se uzavírá proto, že zaměstnavatel se ruší, přemísťuje nebo činí organizační změny, pro něž se zaměstnanec stává nadbytečným, náleží zaměstnanci odstupné ve výši trojnásobku průměrného výdělku).
Kromě dohody může být pracovní poměr se zaměstnancem ukončen výpovědí z důvodů uvedených v § 52 zákoníku práce. Připravit výpověď tak, aby byla platná, je pro zaměstnavatele poměrně náročný úkol. Doporučuji vyhledat právní pomoc, pokud si zaměstnavatel nebude při podání výpovědi zaměstnanci i jen trochu jistý správností svého počínání.
Mgr. MUDr. Jaroslav Maršík, právní poradce ČLK
Související články
Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp
Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.
Náplně práce
Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?
Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu
Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?