Kniha návykových látek

Kniha návykových látek

S rostoucím počtem druhů a forem opiátových přípravků se může stát,že do evidenční knihy návykových látek nebudu moci zapsat více přípravků, než je její kapacita(20 položek). Jak postupovat u zápisu 21. a následujících položek?


Nic nebrání tomu vést v lékárně paralelně několik evidenčních knih návykových látek, vyplývá to i ze Závazného stanoviska č. 3/1999.

V případě více evidenčních knih v jedné lékárně je třeba pouze vyřešit problém číselné řady dokladů. Zde doporučuji (pokud se nejedná o samostatná pracoviště lékárny) mít jednu číselnou řadu při příjmové doklady a jednu číselnou řadu pro výdajové doklady, bez ohledu na to, do které knihy zapisujete. Takto předejdete problémům, kdy by např. na 1 dodacím listu či žádance byly NL evidované v různých knihách. Právě v tomto případě bude zápis v obou knihách uveden pod stejným pořadovým číslem a vše je dohledatelné.

Rozhodně je naprosto nepřijatelné, aby došlo k přepsání záhlaví sloupce s již se nevyskytující návykovou látkou. Tímto krokem by došlo ke znehodnocení celé stávající evidence.

Existuje také praktické řešení - evidenční kniha, kterou dodává firma DITIS (www.ditis.cz) má kapacitu 35 druhů návykových látek, což určitě dostačuje kromě větších nemocničních lékáren. V tom případě můžete stávající knihu uzavřít (archivace 5 let), a vše převést do nové knihy.

Mgr. Jiří Kotlář

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?