Opiátová kniha DITIS12629101

Opiátová kniha DITIS12629101

Dobrý den, na oddělení nemocnice mají knihu OL DITIS 12629101 pod názvem záznam o spotřebě OL ve zdrav. zařízeních. Na 1. straně knihy je kromě jiného uvedeno: Vedoucí nebo jím pověřený pracovník je povinen týdně kontrolovat spotřebu a evidenci OL a přesvědčit se, zda jich skutečně bylo použito. Otázka z oddělení zní- je opravdu nutné každý týden dělat takovou inventuru a dělat o tom záznam? Z které vyhlášky to vyplývá?

Dobrý den, inventura ve zdravotnických zařízeních se musí provádět 1x měsíčně, a to k poslednímu dni kalendářního měsíce. To, co zmiňujete, jsou formulace, které pocházejí „ze starých dob“. Samozřejmě jiná věc je, pokud dané zdravotnické zařízení si stanoví striktnější pravidla.

Pravidla pro provádění inventur návykových látek najdete ve Vyhl. č. 123/2006 Sb.

§ 4
Inventura
(1)       Inventura v evidenčních knihách se provádí měsíčně (dále jen „měsíční inventura“) k poslednímu dni kalendářního měsíce i v případě, že během kalendářního měsíce nedošlo k žádnému záznamu o pohybu.
(2)       Provedení měsíční inventury se u všech sledovaných položek zaznamená do evidenční knihy s uvedením data inventury a podpisů osob, které inventuru prováděly. V záznamu o provedení měsíční inventury se uvede
a)        počáteční stav sledovaného období,
b)        celkový příjem,
c)        celkový výdej a
d)        stav ke dni inventury.
(3)       Pokud ve sledovaném období nenastal žádný pohyb, uvedou se v záznamu o provedení měsíční inventury slova „Stav nezměněn“, datum inventury a podpisy osob, které inventuru prováděly.
(4)       Při elektronické evidenci se provádí inventura k poslednímu dni kalendářního čtvrtletí (dále jen „čtvrtletní inventura“), pokud není dále uvedeno jinak. O provedení čtvrtletní inventury se pořídí záznam o provedení inventury, který se vyhotovuje v listinné podobě a obsahuje u všech sledovaných položek tyto náležitosti:
a)        počáteční stav sledovaného období,
b)        celkový příjem,
c)        celkový výdej a
d)        stav ke dni inventury.
(5)       Záznam o provedení inventury dále obsahuje datum, jméno, funkci a podpisy osob, které prováděly inventuru.
(6)       Zjistí-li se při měsíční nebo čtvrtletní inventuře rozdíl mezi skutečným a evidenčním stavem, sepíše se inventurní protokol, ve kterém se uvedou zjištěné rozdíly, jejich zdůvodnění, dále datum, jméno, funkci a podpisy osob, které prováděly inventuru včetně odpovědné osoby, je-li ustanovena.

Mgr. MUDr. Jaroslav Maršík
Mgr. Jiří Kotlář

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?