Otázka č.: 9931
Dobrý den, chtěla jsem si zeptat na to, jak dle předpisů vyřešit v lékárně situaci, kdy pacient přijde s použitou láhví např. borová voda nebo benzin, že chce nalít znovu. Zdá se že takto jsou zvyklí že mu laborant automaticky vyhoví, a novou lékovku navíc nezapočítá. Existuje předpis, který toto zapovídá? Jak předejít konfliktu? Nalít, nenalít, odevzdat do skla, nebo k likvidaci léčiv, nebo použitou lékovku nepřevzít nebo co? Děkuji zdvořile za odpověď.
 
To, že se nesmí použít špinavá lahev vrácená pacientem, není nikde napsané, to je prostě samozřejmost. Můžete ji použít, pouze pokud ji pořádně umyjete a vysušíte při teplotě sterilizace. To vše stojí čas, enegii, tedy nějaké peníze. 
Konfliktu předejdete, když lahev převezmete, vzadu vyhodíte (nebo nějak využijete), ale použijete a naúčtujete novou.
Mgr. Hana Šnajdrová
 
Související články
Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp
Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.
Náplně práce
Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?
Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu
Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?