Poukaz na léčebnou a ortopedickou pomůcku

Poukaz na léčebnou a ortopedickou pomůcku

Dobrý den, ráda bych se informovala, jaké jsou povinné údaje, které je třeba vyplnit na zadní straně poukazu. Jsme lékárna základního typu, vydáváme nejčastěji inkontinenční pomůcky, obvazy, kompresy a proužky do glukometru. Musí pacient vyplnit a podepsat prohlášení, kdy obdržel pomůcku naposledy a zároveň druhým podpisem ztvrdit, že pomůcku převzal? Nebo stačí jeden podpis (nahoře nebo dole)? A pokud vyzvedává někdo jiný, musí se podepisovat pouze pacient? Děkuji za odpověď.

Prohlášení na druhé straně poukazu je náležitost, která má být vyplněna již v ordinaci lékaře, vyplývá z Metodiky  ZP (jde o údaje vyplňované lékařem, nikoliv lékárnou).

Musíme také rozlišovat, že na druhé straně poukazu je místo pro dva podpisy. Ten první z nich je o "nároku" - o tom platí, co je uvedeno výše. Pojišťovna jej bere jako nezbytnou součást náležitostí poukazu (ačkoliv tomu tak není). Jen podotýkám, že tento podpis nemusí být u skupiny 1, což je obvazový materiál.

Druhý podpis - je o převzetí předepsaného zdravotnického prostředku. Ten se v žádném případě lékárny netýká - vztahuje se pouze na tzv. evidované zdravotnické prostředky - a takové lékárna nemá, musela by na jejich výdej mít zvláštní smlouvu (jedná o ty položky, které mají v číselníku ZP v poli UPO symbol R). 

Mgr. Jiří Kotlář
 

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?