Příspěvky zaměstnancům

Příspěvky zaměstnancům

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, po jakém čase je majitel […]

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, po jakém čase je majitel lékárny povinen přispívat zaměstnancům na obuv a oděv. A v jaké částce nebo jakým způsobem? Děkuji za odpověď.





Podle ust. § 104 odst.  2 zákoníku práce zaměstnavatel v prostředí, v němž oděv nebo obuv podléhá při práci mimořádnému opotřebení nebo znečištění nebo plní ochrannou funkci, poskytuje jako osobní ochranné pracovní prostředky též pracovní oděv nebo obuv. Podle ust. bodu 2.2 písm. p) Přílohy č. 3 nařízení vlády č. 495/2001 Sb., kterým se stanoví rozsah a bližší podmínky poskytování osobních ochranných pracovních prostředků, mycích, čisticích a dezinfekčních prostředků, se za práce a činnosti, které vyžadují ochranu nohou, konkrétně ochrannou obuv s podešvemi, které nejsou odolné proti proražení, proříznutí, považuje dlouhodobá práce ve stoje. Práci v lékárně dle mého názoru za takovou práci označit lze. Každý zaměstnavatel by měl zejm. vypracovat vlastní seznam, ve kterém jsou uvedena možná  <http://ad2.billboard.cz/extra/takeit/takeit_redirect.bb?idpool=6729517&idserver=38569&idsekce=1&idpozice=1&typbanneru=32&idadword=2243&idproduct=575993&idclient=48907804>bezpečnostní rizika na jednotlivých pracovištích. Součástí seznamu musí být také doporučení, jaké ochranné prostředky by zaměstnanci měli mít na pracovišti k dispozici. Tyto ochranné prostředky musí zaměstnavatel  <http://ad2.billboard.cz/extra/takeit/takeit_redirect.bb?idpool=5220890&idserver=38569&idsekce=1&idpozice=1&typbanneru=32&idadword=192&idproduct=349648&idclient=27419789>zaměstnancům vydávat na vlastní náklady, nemůže na ně např. přispívat, jak uvádíte. Kromě toho je zaměstnavatel zajistit také mycí a desinfekční prostředky, pokud zaměstnanci přicházejí do styku se znečišťujícími látkami, dle přílohy č. 4 nařízení vlády č. 495/2001 Sb. je tomu tak např. u prací ve zdravotnictví způsobujících podráždění pokožky. Kdy je zaměstnavatel konkrétní ochranné pracovní prostředky vyměnit žádný právní předpis nestanoví. Podle ust. § 104 odst. 4 zákoníku práce je však zaměstnavatel povinen udržovat osobní ochranné pracovní prostředky v použivatelném stavu a kontrolovat jejich používání.
Mgr. Jiří Švejnoha, právní poradce ČLLK

 

 

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?