Reklama
Na reklamu lékáren se vztahují stejné obecně závazné předpisy jako na reklamu jiných subjektů. Základním právním předpisem je zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy v platném znění, který upravuje jak reklamu obecně, tak i specielně reklamu na léčivé přípravky. Při realizaci reklamy je nutné respektovat i ustanovení obchodního zákoníku týkající se nekalé soutěže.
Sami lékárníci se pak navíc i v oblasti reklamy musí řídit Etickým kodexem České lékárnické komory - bod 9.
JUDr. Monika Bakešová, právní poradce ČLK
Související články
Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp
Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.
Náplně práce
Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?
Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu
Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?