Jak se zachovat v případě, kdy si pacient vyzvedne léky s doplatky a za pár dní je chce vrátit, protože je z nějakého důvodu nemůže užívat, ale lékárna má již recepty vyfakturované? Neboli jak řešit "reklamaci"?


Pokud se pacient domáhá vrácení léků z důvodů, které leží na jeho straně, pak lékárna není povinna mu vyhovět. Blíže viz odpověď na otázku ze dne 18. 5. 2007. Takovou situaci potom není možné považovat za reklamaci, neboť tou se rozumí uplatnění vady vydaného léčiva.

Mgr. MUDr. Jaroslav Maršík, právní poradce ČLK

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?