Jaké požadavky musí splnovat šatna pro 5 zaměstnanců v lékárně.
Požadavky jsou uvedeny v Nařízení vlády č. 361/2007 Sb.
Šatna musí být zřízena pro zaměstnance, který musí nosit pracovní
oděv a nemůže se z hygienických, epidemiologických nebo jiných důvodů
převlékat v jiném prostoru; šatny musí být odděleny podle pohlaví. Na
pracovištích do 5 zaměstnanců lze používání šaten muži a ženami oddělit
časově. Na pracovištích, kde zaměstnanci nemusí používat pracovní oděv
nebo obuv, musí být vyčleněn prostor pro ukládání civilního oděvu a
obuvi.
Šatna se umísťuje v prostoru snadno přístupném a stavebně odděleném
od pracoviště a umývárny. Šatna, v níž se ukládá pracovní oděv, který
může být znečištěn prachem, olovem, azbestem a látkami uvedenými v §
16, a pracovní oděv určený pro práci s biologickým činitelem skupin 2,
3 nebo 4, musí mít omývatelné stěny nejméně do 1,80 m. Šatna musí být
vybavena uzamykatelnými skříňkami tak, aby bylo každému zaměstnanci
umožněno bezpečné ukládání civilního oděvu, a lavicí nebo jiným sedacím
nábytkem. Jestliže to povaha znečištění pracovního oděvu vyžaduje nebo
jde-li o činnost epidemiologicky závažnou, musí být zajištěno oddělené
ukládání pracovního a civilního oděvu. Pro zaměstnance, který si při
práci silně znečistí obuv, se umísťuje před vstupem do šatny vhodné
zařízení k jejímu očištění a umytí. Podlaha šatny musí být snadno
omyvatelná. Požadavky na způsob ukládání pracovního oděvu zaměstnance
při práci jsou upraveny v příloze č. 10 k tomuto nařízení, tabulce č. 2
a odpovídají nejpočetněji zastoupené směně.
PharmDr. Martin Kopecký
Související články
Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp
Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.
Náplně práce
Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?
Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu
Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?