Má lékárna povinnost vrátit doplatek a vyžádat si na pojišťovně vrácení receptu a následně tento recept vrátit pacientovi, pokud pacient přijde do lékárny asi 14dní po expedici přípravku s tím, že daný přípravek již neužívá?


Lékárna tuto povinnost v žádném případě nemá. Ze strany lékárny proběhlo vše lege artis a v žádném případě se nejedná o "reklamaci".

Naopak - pokud byste zpátky přijali lék od pacienta, musíte jej považovat za nepoužitelné léčivo a zlikvidovat je dle zákona, jako svoji ztrátu a na své náklady.

Mgr. Jiří Kotlář

Sdílet článek:

Související články

  • Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp

    Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.

  • Náplně práce

    Náplně práce

    Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?

  • Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu

    Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?