![Kříž – náhledový obrázek](https://lekarnici.cz/wp-content/uploads/2023/02/placeholder_ver2.jpg)
Dobrý den, při "otevření" dat o naší lékárně čteme zaměstnance, který u nás už přes rok nepracuje. Již jsme onu koleg.vyzvali mailem, aby si udělala pořádek, ale k dnešnímu dni je stále uvedena v naší lékárně. Mohu požádat u vás o změnu těchto údajů. Děkuji, Mgr.Zdeňka Krchová
Dovolím si odpověď zobecnit:
Pokud je podle veřejně přístupné členské evidence ve Vaší lékárně uveden lékárník, který u vás již nepracuje, může sekretariát komory informovat vedoucí lékárník/odborný zástupce. Jen on může požádat o změnu údajů o lékárně. Kontaktní osoba je p. Indrová, tel. 241 090 666, indrova@lekarnici.cz.
Vedoucí lékárník má kromě jiného povinnost posílat na komoru hlášení o průběhu odborné praxe lékárníků. Formulář je zde: https://lekarnici.cz/rocni-hlaseni-o-prubehu-odborne-praxe-lekarniku/. Podle informací z těchto hlášení také probíhá průběžná aktualizace údajů v členské evidenci, pokud členové/lékárníci nesplní svou povinnost a nenahlásí změnu sami.
Přesné znění této povinnosti držitele osvědčení podle organizačního řádu:
„…po skončení kalendářního roku vypracovat přehled o průběhu odborné praxe lékárníků jím vedené lékárny a zaslat do 28. února sekretariátu komory a v kopii OSL“
Samozřejmě základní povinnost hlásit všechny změny má ten konkrétní lékárník:
„Člen komory oznamuje okresnímu sdružení, u něhož je evidován :
- změnu pracoviště, pracovního zařazení a ve způsobilosti k výkonu povolání,
- přerušení nebo skončení výkonu lékárnického povolání,
- vystoupení z komory,
- změny bydliště a jiné okolnosti týkající se členství.
Tyto skutečnosti je člen povinen oznámit do 15 dnů poté, kdy nastaly.“
Mgr. Hana Šnajdrová
Související články
Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp
Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.
Náplně práce
Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?
Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu
Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?