![Kříž – náhledový obrázek](https://lekarnici.cz/wp-content/uploads/2023/02/placeholder_ver2.jpg)
Dobrý den. Chtěla by jsem se zeptat, zda si může již fungující lékárna zřídit mimo lékárnu-tedy v jiných prostorách, výdejnu zdravotnických potřeb. Jaké jsou požadavky na technické vybavení a personál? Lze si ještě udělat atestaci nebo nějaké nádstavbové studium k výdeji ve zdravotnických potřebách? Hledala jsem, ale asi špatně, nenašla jsem. Moc děkuji za odpověď.
Provozovatel lékárny může svobodně podnikat v jakémkoliv oboru. Může se tedy stát i provozovatelem výdejny zdravotnických prostředků. Podmínky pro provoz výdejny jsou upraveny v zákoně o zdravotnických prostředcích (č. 123/2000 Sb.), v příloze č. 5 vyhlášky o věcném a technickém vybavení zdravotnických zařízení (č. 92/2012 Sb.) a v příloze č. 4 vyhlášky o personálním zabezpečení (č. 99/2012 Sb.). Všechny tyto předpisy jsou k dispozici na webu ČLnK. O zvláštním vzdělání pro farmaceuty pro oblast zdravotnických prostředků nevím.
Mgr. MUDr. Jaroslav Maršík
Související články
Rezervace léků zasláním identifikátoru eRp
Pokud mám na webových stránkách umístěn odkaz, přes který může pacient zadat kod e-receptu a tímto si ho objednat a posléze osobně vyzvednout, je to v pořádku? A pokud si udělá rezervaci přes portál Pilulky ke mně do lékárny, je to v pořádku? E-shop nemám, zásilkový výdej také ne.
Náplně práce
Z jaké legislativy plyne, že na lékárně mají být pro zaměstnance náplně práce?
Uchovávání léčivých přípravků v místnosti příjmu
Je pravda, že v místnosti označené dle schváleného plánku SÚKLem jako příjem nesmí být současně na policích skladované registrované léky ? PZT (inko pomůcky), potravní doplňky, kosmetika tedy ano? Co mohu skladovat na příjmu, aby to při kontrole SÚKLu prošlo? A lednička - mám ji z příjmu přesunout do skladu?